Elmia Husvagn Husbil

CampingSverige.se

22.10.05

Av: Pressemeddelelse
Dela
 

Svensk webbsida för turistinformation om Edinburgh och Glasgow

VisitScotland, Skottlands officiella turistbyrå, gör nu sin största satsning någonsin i Sverige. Målet är att öka kännedomen om och att locka fler besökare till i första hand Edinburgh och Glasgow. En del i satsningen är nya svenska webbsidan www.visitscotlandcities.se

Klicka för större bild


Webbsidan riktar sig till svenskar som vill lära sig mer om städerna och på sidan finns bland annat tips på 48- och 72-timmarsprogram för den som känner för ett historiskt weekendbesök i Edinburgh eller för shopping i trendiga Glasgow. Dessutom presenteras speciella hotell- och paketerbjudanden.

– Skottland har något för de flesta, om man så söker historik och magi i huvudstaden Edinburgh eller storslagen arkitektur, modern design, shopping och klubbar i Glasgow, säger Denise Hill, Head of International Marketing, VisitScotland.  

– Skottlands städer är relativt nya och outforskade för svenskar och är perfekta weekendresmål med billiga, snabba flygförbindelser. Glasgow och Edinburgh har flyg från både Göteborg och Stockholm, fortsätter hon.

VistScotlands satsning i Sverige är en del av en större Europeisk kampanj.
– Vår förhoppning är att locka 35,000 turister till Skottland och 500,000 webbesökare. Effekten vi hoppas på är att man bara måste besöka Skottland efter den här kampanjen, avslutar Denise Hill.  

Totalt sett ökade turismen från Europa till Skottland med 20 procent under 2004 jämfört med året innan.

Se också...
Tumbo Husvagnar
Kama Fritid AB
Dethleffs
Autohallen husbilar
Caravan Club of Sweden
  Glömt kod?
Campingsverige.se
Senaste nytt