Kronocamping Böda Sand 2009: kan konstatera en ökning på 33%

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Mitt i årets första kvartal kan Kronocamping Böda Sand konstatera en ökning på 33% på bokade campingplatser och stugor till sommarsäsongen 2009 jämfört med samma kvartal förra året. Den största ökningen är på stugor som bokas tidigare och tidigare för varje år. Camping är hett.

Klicka för större bild – Våra stugor är fullbokade v. 28-32 och även stora delar av campingen, säger Anna Barkevall, VD Böda Sand. Vi ser en trend i att våra gäster bokar tidigare och tidigare varje år för att vara säkra på att få en plats eller stuga. Vi har ett stort återvändartal, över 80% och en nyrekrytering på 20% där den största delen kommer från rekommendationer från familj och vänner som tidigare besökt Böda Sand. – Vi ser även en ökad trend i att det blir allt fler yngre barnfamiljer. Det känns som om det är nästa generations campare som nu är ute med sina familjer, säger Anna. Det är inne att campa och många vill ge sina barn samma upplevelser som man själv fick som barn. Att leva ute i naturen, äta ekologiskt går också hand i hand med vår nya campinggeneration.- Den dyra euron spelar såklart in och många väljer att byta utlandssemester mot svensk sommar och upplevelser på hemmaplan. Vi är måna om att berätta för våra gäster att de kan få en helhetsupplevelse med utlandskänsla för bara några hundralappar på Böda Sand. Vi jobbar hårt med att öka värdet för våra gäster och få dem att känna att de får mycket för pengarna genom att bygga in aktiviteter och underhållning i dygnspriset. – Vi ser även en ökning av antalet internetbokningar och paketlösningar gentemot förra året. Folk vill ha svar direkt på om det de söker finns ledigt och man vill också ha färdiga lösningar, något vi jobbar hårt på berättar Anna och visar exempel på spa och golfhelger som är det mest efterfrågade paketen.- En stark gemensam marknadsföring av Ölandsturist AB i Sverige såväl som i Danmark och Tyskland är helt klart bidragande. Öland och regionen genom Visitse.se är satt på kartan och nu måste vi enskilda aktörer förvalta det väl genom att fortsätta bygga på kvalitet och se till att vi har rätt produkter att erbjuda, säger Anna.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket