Concorde 2011: Individualitet, komfort och klass

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

På årets husbilsmässor i Düsseldorf och Jönköping visar Concorde de uppdaterade modellerna Credo, Charisma och D-Liner samt helt nya Concorde Liner.

Concorde Charisma 2011

Concorde Charisma 2011 På dessa båda mässor presenterar premiumtillverkaren Concorde ett fullständigt omarbetat modellprogram. Concorde 2011 omfattar nya modeller samt ansiktslyftningar och nya utrustningsdetaljer på hela produktprogrammet. Inte nog med att flaggskeppet Liner har fått nytt fram- och bakparti, ännu högklassigare inredning och förbättrad värme- och ljuddämpning, även Charisma och D-Liner har detaljförbättrats och är på god väg att bli legender. På Charisma – Concordes mest sålda modell – märks särskilt de innovativa och lyxiga LED-baklamporna, större lådor i köket (som naturligtvis är självstängande), och det förbättrade färskvattensystemet som uppfyller de senaste reglerna och är extra enkelt att underhålla. Den nya modellvarianten Charisma 890 G med Smart Garage är den första husbil som är baserad på Iveco Daily 70 C. Denna tunga variant av Daily tillåter högre maxlast och därmed ännu mer omfattande utrustning.– Nya Charisma utmärker sig med sin innovativa teknik och beprövade konstruktion. Med denna modell och dess storebror D-Liner drar vi åter ifrån konkurrenterna rejält, säger Mike Reuer, marknadschef på Concorde. D-Liner lånar nyheter från Charisma; som första husbil i sitt segment på Iveco Daily-chassit är den 2,5 meter bred och därmed unikt rymlig, vilket öppnar för alla tänkbara typer av individuella anpassningar.

Concorde Credo 2011

Concorde Credo 2011 Credo– Vi vill att våra kunder ska sticka ut från mängden med sina husbilar – både när det gäller individualitet och komfort, och inte minst den höga kvaliteten, såväl på insidan som på utsidan, menar Christian Forsberg hos Generalagenten i Sverige, Forsberg Fritidscenter.Därför är även den mest prisvärda modellen Credo, som finns i tre varianter, imponerande i förhållande till jämförbara instegsmodeller från andra husbilstillverkare. Credos trumfkort på mässan är Concordes nya inredningskoncept till serierna Credo Emotion och Credo Passion. Förutom den omfattande standardutrustningen kan kunderna glädja sig åt att möbelsnickeriet har en kvalitet som man vanligtvis bara hittar i mycket påkostade modeller. Den förbättrade inredningen känns bland annat igen på sina mjuka, svepande linjer och det helt nya badrumskonceptet med integrerad skjutbar garderob som ger ett flexibelt utrymme framför den bakre sängen för påklädning. Även andra finesser från premiumsegmentet, som till exempel LED-innerbelysningen, ingår i standardutrustningen. Komplett Sortiment

Klicka för större bild Komplett Sortiment Även Credo Action, Carver, Charisma Alkov och Cruiser har förbättrats på många punkter. Med detta har Concorde det bredaste utbudet i Premiumklassen, från under 1 miljon till nästan 4 miljoner kronor.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket