Destination Kullen – ny hemsida

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Med Destination Kullens nylanserade hemsida skall det bli enklare att hitta bland områdets stora utbud av aktiviteter och sevärdheter.

Klicka för större bild Destination Kullen som är en relativt ny organisation har för avsikt att sätta Kullen på världskartan. Hemsidan är en viktig del i arbetet och har tänkts underlätta för den tillresande turisten, men också för de mindre näringsidkarna som skall ha möjlighet att synas ute på marknaden. Arbetet inleds med en satsning på den svenska och danska marknaden, men en mer långsiktig plan är att förhoppningsvis också kunna lansera en engelskspråkig sida för att även nå ut till de internationella marknaderna.  Destination Kullen arbetar mycket på att synas på mässor och olika aktiviteter, och organisationens första år blev riktigt bra för besöksnäringen på Kullen. Till exempel ökade antalet besökare på First Camp Mölle med över 20 %. Samtidigt som sajten lanserades togs det fram en ny fräsch logotyp för att ytterligare stärka Kullen som destination. Danskarna förknippar, enligt en enkätundersökning, Kullen med natur, klippor, hav och vatten, och Höganäs med keramik. Detta visar att danskarna redan känner till området vilket underlättar arbetet med att positionera Kullen, berättar Lars Braedstrup-Holm som är marknads- och försäljningschef på hotell Rusthållargården.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket