Dubbelt upp för Polarvagnen

Det är glada miner på Polarvagnen i dagarna. Under Noliamässan nyligen, fördubblade man nära på försäljningen jämfört med fjolåret (som också var bra).

Polar Customized på Stora Nolia.

Polar Customized på Stora Nolia.Fotograf: Daniel Andersson – Det är klart vi är glada, säger Tony Ekström som är vd för Polarvagnen.Vi upplever ett tydligt trendbrott den senaste tiden, där produkter med hög kvalitet värderas högre och högre av kunderna.Ekström ser främst tre orsaker till Polarvagnens succé. Den första är kvalitet, pålitlighet och service, som är något som håller i längden. Den andra orsaken är tydligheten med tre serier – Original, Selected och Customized – som förenklar för kunden och visar tydligt exakt vad man får för pengarna.

Tony Ekström, vd för Polar.

Tony Ekström, vd för Polar. Svensk ikonDen tredje anledningen är detaljutveckling, som nyutvecklat golvvärmesystem med individuell pump för optimalt flöde, två sorters inbyggda skotorkar (med eller utan fläkt) och nya, ergonomiska sittdynor med en ny typ av fyllning.– Ergonomin är fantastisk för både nacken, ryggen och låren. Att sitta riktigt skönt i vagnen är viktigt.Polarvagnen tar sig nu bit för bit tillbaka till den dominerande position man hade på 70-talet. Många pratar om märket som en svensk ikon.– Helt klart är det många som insett att de med en vagn som är ”Made in Norrland” får både sommar- och fjällstuga som verkligen funkar bra för omkring en halv miljon kronor. Varför betala mer för att sitta fast? avslutar Tony Ekström.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket