Husvagnar och fotokonst i Åhus

Åhus Husvagnsexpo bjuder på något extra under årets påskhelg. Förutom de senaste modellerna från Kabe och Adria ges möjlighet att beskåda fotokonst från fotograf Anna Hansson.

Familjen Norrman - till vänster Rose-Marie och i bakre raden Christian, William och Mattias. Framför dem Sebastian och Johannes och Joakim främst.

Familjen Norrman – till vänster Rose-Marie och i bakre raden Christian, William och Mattias. Framför dem Sebastian och Johannes och Joakim främst. Åhus Husvagnsexpo har vind i seglen och noterar den bästa säsongsstarten på många år. – Februari är normalt sett en lugn månad, men i år sålde vi 22 husvagnar vilket får anses mycket bra, säger Joakim Norrman. Åhusföretaget har sålt husvagnar sedan 1973 och varit Kabe troget under alla år. Adria har funnits i sortimentet sedan 1976. – Företaget har drivits av samma familj i över 40 år och målet är just att skapa en familjär stämning. Hit är alla välkomna oavsett ålder och bakgrund, säger Joakim som är inne på sitt sjunde år som företagsledare.

Jag fotar helst naturmotiv, säger Anna.

Jag fotar helst naturmotiv, säger Anna.Fotograf: Anna Hansson FotoutställningÅhus Husvagnsexpo har som brukligt öppet under påskhelgen, men i år blir det mer än vanligt. – Vi håller öppet alla dagar kl 12-16 eftersom vi år även har konstutställning i form av fotografier tagna av Anna Hansson, berättar Joakim. Anna Hansson kommer från Åhus och är utbildad vid konstskolan i Kristianstad. – Jag började med måleri, men har gått över helt till fotografi. Jag fotar helst naturmotiv – blommor, landskap, trädgårdar men också människor. Jag har även en förkärlek till skrotbilar, skrattar Anna. I år blir det alltså konstrunda bland husvagnarna där besökarna kan titta på ett 15-tal av Annas fotografier.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket