CampingSverige.se

Husvagnar - modeller
Forum - Husvagnar - modeller - Kabe Royal Hacienda 940
Användare
Niclas Nordström
Skrivet: 2004-12-11 22:27:13

Kabe Royal Hacienda 940

Hej!

Jag fick en uppgift att på Husvagn & Husbilsmässan på Elmia iår att det såldes c:a 8st Kabe Royal Hacienda 940. Jag undrar således om det bleb fler än 8st och om det har sålts fler sådana i Sverige efter Elmia-mässan?

Mvh
Niclas
Svar
Sten
Skrivet: 2004-12-14 19:36:22
Hej Niclas !

Jag har både ett intresse för Kabe som husvagn och som aktie och hittade följande text på tidningen Privata Affärers hemsida den 22/11 om den nya Haciendan.

Kabes stora husvagn, som är en blandning mellan husvagn och minivilla, har gjort succé och nu väljer bolaget att investera 10 miljoner kronor i en ny produktionslina för vagnen.

Det skriver Dagens Industri i tisdagens utgåva.

Sedan lanseringen i början av september, då Kabe hade sålt sex exemplar av vagnen, har ytterligare 14 vagnar köpts av privata kunder. Till det kommer ett antal enheter som har sålts till återbeställare som utställningsexemplar.

"Nu investerar vi 10 miljoner kronor i en ny produktionslina med nya fräsmaskiner, pressar och arbetsplatser för monteringsarbete", säger Kabes VD Alf Ekström till DI.

Husvagnen kostar minst 575.000 kronor. Många kunder lägger till mer för att extrautrusta den.
Markus Vesala
Skrivet: 2004-12-17 14:20:03
Har tatt massor av bilder av Kabe Hacienda. Se under Norvei Caravan & Fritid.

www.anttjoha.home.online.no

Välkommen till min hemsida. :o)

Tack & Hej
Markus Vesala :o)
Markus Vesala
Skrivet: 2004-12-22 02:54:26
Beklagar

Ser att linken till min hemmasida inte fungerar, även om min nättoperatör menar att det skall göra så.

Här kommer en annan tråd till sidan:

home.online.no

Tack igen
Markus Vesala :o)
För att besvara detta inlägg måste du vara inloggad
Logga in  |  Upprätta ny användare
Tumbo Husvagnar
Kama Fritid AB
Dethleffs
Autohallen husbilar
Hobby Husvagnar
  Glömt kod?