CampingSverige.se

Campingplatser i Sverige
Forum - Campingplatser i Sverige - Stensö Camping Kalmar (missnöjd kund)
Användare
ljungan27
Ny medlem
Inlägg: 2
Skrivet: 2017-09-25 17:11:22

Stensö Camping Kalmar (missnöjd kund)

Hej Nordic Camping!
Jag är kund hos er, en äkta husvagnscampare och alltid blivit bra bemött. Dock har jag nu varit indragen i en flera månader gammal konflikt vad gäller utebliven betalning.

Lång historia kort. Jag bokade 4 nätter på Stensö Camping, till Ironman Kalmar, betalade in bokningsvgiften och 28/6 betalade jag in till Stensö Camping, som tyvärr var fel postgiroadress för betalning (detta framkom först igår). Innan dess har jag känt mig som en idiot som har rätt, typ sluta trakassera mig för jag har redan betalt in 960kr. Men som sagt, till förra ägarna. Mitt fel.

Nu till det som jag är missnöjd med.
Hur jag fått påminnelse på påminnelse, mail på mail trots att jag visat hur jag betalt in summan 960kr i Juni. Redan vid incheckningen fick jag frågan om missad betalning, och där visade jag de min inbetalning om 960kr i Juni. Idag vet jag att det är jag som felat, men känslan sedan Juni är att jag varit helt dum i huvudet och skall skit ha, typ spöstraff på torget.

Jag försöker ge era ekonomiansvariga en hint om att jag är minimalt missnöjd som kund, och påminner försiktigt om att detta är en branch med många konkurenter och att missnöje utåt inte är bra. Så jag lägger ut detta en enda gång för att se om även ni är av samma åsikt, nämligen betala in dessa pengar, och därmed förlora mig som återkommande kund för alltid.
För tyvärr så anser jag mig vara illa bemött och har haft spy-galla-känsla för varje påminnelse jag fått från er, och igår så ramlade poletten ner för oss alla, nämligen att min betalning försvunnit till förra ägaren med anonym adress. För era ekonomiansvariga vill inte hjälpa mig en minut med att spåra där. Så Miss L och Miss T har bollat mig med varandra, och det har de säkert haft kul åt, för jag trodde de 2 var olika företag. Där vart jag sur när jag upptäckte att de var samma företag.

//Christian Ljungström

Mitt sista mail till ekonomiansvariga på Nordic Camping:
Hoj!

Mitt sista mailsvar i ärendet. Betalar in 960kr imorgon.

Påminner er om att jag känner otroligt missnöjd med ärendet och lovar att som missnöjd kund göra det som ni inte vill men som jag alltid gör vid dispyter, nämligen skriver av mig om ärendet på sociala forum. I detta fall kommer jag skriva om hur jag ser på saken och måttot kunden har alltid rätt, inte existerar på Stensö Camping. Kommer bli 3 ställen detta presenteras och jag är duktig på att skriva och uttrycka mina känslor i skrift.

Må vara att felet är mitt till 100%, men att jaga kunder på detta vis är sjukt. Nöjd kund betyder alltså ingenting, och det är det jag kommer skriva om i Vi som har en Hobby, Camping Sverige och 3 platsen blir en överraskning. I nuläget så tränar jag 2 personer i triathlon och vi skulle självklart bo hos er Ironmanhelgen 2018, men med detta i ryggsäcken lär jag välja annat alternativ. Mitt fall, min plan och kanske inte rättvis, men som sagt, mitt val och mina tankar.

MVH Christian Ljungström
Svar
ljungan27
Ny medlem
Inlägg: 2
Skrivet: 2017-09-27 15:09:11
Stensö har gjort upp med mig nu. Jag är nu en mycket nöjd kund så döda gärna tråden i sin helhet. Jag ser inte vart jag skall göra det.
För att besvara detta inlägg måste du vara inloggad
Logga in  |  Upprätta ny användare
Tumbo Husvagnar
Kama Fritid AB
Hobby Husvagnar
Caravan Club of Sweden
Dethleffs
  Glömt kod?
Campingsverige.se
Senaste nytt