Fullt fokus på Polar i Dorotea

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

I över tio år har Solifer, med finska rötter tillbaka till 1964, tillverkats i husvagnsfabriken i Dorotea. Nu blir det ändring på det.

Både Solifer och Polar har fram tills nu tillverkats i svenska Dorotea. Nästa års modeller av Solifer produceras av Hymergruppen, medan Doroteafabriken fokuserar på Polar.

Både Solifer och Polar har fram tills nu tillverkats i svenska Dorotea. Nästa års modeller av Solifer produceras av Hymergruppen, medan Doroteafabriken fokuserar på Polar. Från 2015 års modell kommer fabriken i Dorotea att fokusera på framtagning och produktion av Polar husvagnar och husbilar. Genom att koncentrera all kompetens och resurser på ett varumärke och en produktplattform kommer bolaget att stå sig starkare på marknaden. Solifer kommer från 2015 årsmodell att produceras i samarbete med tyska Hymergruppen.– Vi vill genom detta stärka Polars konkurrenskraft, men också skapa en tydligare profil för vår Solifervagn. Ett samarbete med Hymergruppen ger substantiella fördelar för produktionen av Polar i Dorotea. Det är i Dorotea Polars själ, kunskap och tradition finns, det som gör att vi kan producera marknadens finaste vagnar, säger Per-Erik Atterwall, styrelseordförande i SoliferPolar AB.

Sofia Modigh är marknadschef på Mobile Living Group och ansvarig för varumärkena Solifer, Polar, Bürstner, Niesmann+Bischoff samt tillbehörssortimentet Movera.

Sofia Modigh är marknadschef på Mobile Living Group och ansvarig för varumärkena Solifer, Polar, Bürstner, Niesmann+Bischoff samt tillbehörssortimentet Movera. Premiär för Solifer 2.0Målsättningen är att produktionsvolymen i Doroteafabriken snabbt skall ersättas av ökad försäljning av Polar. Solifer 2015 kommer att lanseras i samband med Noliamässan i Piteå i början på augusti.– Vi tror stenhårt på vårt koncept och har tagit oss friheten att kalla det Solifer 2.0. Med det vill vi tydliggöra att det är något helt nytt i produktväg. Solifer som varumärke har haft en grund i den finska sisun – det har vi tagit med oss men expanderat varumärket med en mer skandinavisk inriktning. Du ska kunna bege dig vart du vill med en Solifer 2.0, utan att för den skull tumma på komforten. Vårt andra mål med denna omläggning är att Polar får fullt fokus uppe i Dorotea, beskriver Sofia Modigh, marknadschef på Mobile Living Group och därigenom ansvarig för varumärkena Solifer, Polar, Bürstner, Niesmann+Bischoff samt tillbehörssortimentet Movera.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket