Fyrtioplussare fick kick av nybygge

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

I höstas fyllde Vinslövs Fritidscenter 40 år. Men ingen 40-årskris här inte, tvärtom har företaget fått en riktig nytändning. – Vi märker nu positiva effekter av tillbyggnaden vi gjorde 2016, berättar vd Johnny Lindell.

Vd Johnny Lindells mål är att ligga i framkant och följa utvecklingen. – Men samtidigt behålla den familjära känslan. Från vänster: Claes Nilsson, Timmy Lindahl, Ewa Frank, Johan Lindell och Johnny Lindell.

Vd Johnny Lindells mål är att ligga i framkant och följa utvecklingen. – Men samtidigt behålla den familjära känslan. Från vänster: Claes Nilsson, Timmy Lindahl, Ewa Frank, Johan Lindell och Johnny Lindell. Vinslövs Fritidscenters resa började år 1977. Under åren har företaget utvecklats till en av Sveriges största återförsäljare av husvagnar och husbilar.– Efter utbyggnaden 2016 har vi en modern fullserviceanläggning på 3500 kvm med stor utställningshall, tillbehörsbutik, verkstad, kundmottagning och café, berättar Johnny.Han uppger att försäljningen har ökat med tio procent sedan invigningen och att det planeras för flera nyanställningar. Framför allt har företaget även fått ett mentalt lyft. – Våra medarbetare, såväl som kunder och leverantörer, har fått en riktig kick av nysatsningen.

Vinslövs Fritidscenter är en 40-åring i sitt livs form. Idag har företaget ett tjugotal anställda och en omsättning på 120 miljoner kronor.

Vinslövs Fritidscenter är en 40-åring i sitt livs form. Idag har företaget ett tjugotal anställda och en omsättning på 120 miljoner kronor. Nytt märkeI höstas introducerades ett nytt märke i utbudet, Sun Living husbilar. – Vi har övertagit nyförsäljningen av detta systermärke till Adria som kännetecknas av förmånliga priser och ett lättöverskådligt modellprogram. Sun Living genomgick en total förändring inför modellåret 2018 och vi noterar ett stort intresse för märket, berättar Johnny. Sedan tidigare representerar Vinslövs Fritidscenter varumärkena Adria, Hobby, Hymer och Kabe. – Alla tillhör toppskiktet av respektive segment och efter många års samarbete har vi blivit experter på dem. Långsiktiga relationer med ömsesidigt förtroende skapar trygghet för kunden.

– Kunderna är våra ambassadörer, vi sätter mycket stort värde på dem och deras synpunkter, betonar Johnny Lindell.

– Kunderna är våra ambassadörer, vi sätter mycket stort värde på dem och deras synpunkter, betonar Johnny Lindell. KundvårdVinslövs Fritidscenter lägger stor vikt vid kundaktiviteter. Träffar, resor och andra event skapar samhörighet och möjlighet till dialog med kunderna. – Kunderna är våra ambassadörer, vi sätter mycket stort värde på dem och deras synpunkter, betonar Johnny.Till dags dato har närmare 16 500 familjer köpt fritidsfordon av Vinslövs Fritidscenter. Intresset för aktiv fritid är större än någonsin och Johnny ser inga tecken på avmattning. – Vi får många nya kunder som vill byta från båt och stuga eller helt enkelt vill finna en meningsfull och avkopplande fritid.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket