Kabe och Alde i gemensam USA‐satsning

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Husvagns‐ och husbilstillverkaren KABE gör en road‐trip i USA tillsammans med värmeleverantören Alde för att presentera svensk kvalitet och året‐runt‐komfort på världens största marknad för campingfordon.

Precis som i Europa finns det ett intresse av året‐runt‐användning, även i snö och kyla, säger Alf Ekström.

Precis som i Europa finns det ett intresse av året‐runt‐användning, även i snö och kyla, säger Alf Ekström.Fotograf: Kabe I mars anlände en fullutrustad KABE Imperial 560 till Seattle med båt från Göteborg. Under de närmaste månaderna ska husvagnen och Aldes vattenburna värmesystem visas för tillverkare och branschfolk över hela USA. Rundresan genomförs av Aldes amerikanska dotterbolag Alde Corp.- Vattenburen värme och golvvärme i campingfordon är ännu ett ganska okänt begrepp i USA och målsättningen är att etablera Aldes system på marknaden. Vi är stolta över samarbetet med Kabe, som ger oss möjlighet att demonstrera våra produkter på bästa möjliga sätt, säger Håkan Streimer, marknads‐ och försäljningschef på Alde International Systems AB i Färlöv.För Kabes del handlar det om att introducera en delvis ny bild av det bekväma och lyxiga mobilafritidsboendet. Precis som i Europa finns det ett intresse av året‐runt‐användning, även i snö och kyla. Men det finns få amerikanska leverantörer av vinteranpassade husvagnar och husbilar.

Kabe har vinteranpassade husvagnar med unik isolering och ventilation.

Kabe har vinteranpassade husvagnar med unik isolering och ventilation.Fotograf: Kabe Förtroende för svensk kvalitet- Här har vi mycket att erbjuda. KABEs unika isolering och ventilation i kombination med den tysta och jämna värmen från Alde skapar en överlägsen året‐runt‐komfort, konstaterar Kabes koncernchef Alf Ekström.Höjdpunkten under företagens gemensamma rundresa i USA blir den stora traditionella husvagnsveckan i Elkhart, Indiana. Här finns 85 procent av den amerikanska husvagns‐ och husbilstillverkningen.- Den amerikanska marknaden är tuff. Men vi har bra produkter och det finns ett stort förtroende för svensk kvalitet och säkerhet, bland annat inom fordonsindustrin. Så vi har stora förhoppningar på sommarens satsning, förklarar Håkan Streimer och Alf Ekstöm.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket