Knaus Tabbert Group ökar – men lägger ner Wilk

När Knaus Tabbert Group presenterar räkenskaperna för 2013 är det övervägande positiva besked. Lite smolk i bägaren är dock att husvagnsmärket Wilk läggs ner under sommaren.

Glada miner i Knaus Tabbert-styrelsen: Werner Vaterl, Wolfgang Speck och Gerd Adamietzki.

Glada miner i Knaus Tabbert-styrelsen: Werner Vaterl, Wolfgang Speck och Gerd Adamietzki. Knaus Tabbert Group redovisar goda siffror för år 2013. Medan den totala marknaden i Europa tappar har gruppen förbättrat sitt resultat och omsatte 274 miljoner euro under året. Sammanlagt tillverkades 12 100 fordon. Även 2014 har inletts på ett övertygande sätt. CMT-mässan i Stuttgart var framgångsrik och gruppen ökade 13 procent under årets första fyra månader. Orderingången är bättre än förväntat, hittills har gruppen fått 850 fler beställningar än beräknat.

En 62 år lång epok är till ända. De frigjorda resurserna efter nedläggningen av Wilk läggs på övriga märken, bl a kommer Tabberts modellprogram att revideras helt.

En 62 år lång epok är till ända. De frigjorda resurserna efter nedläggningen av Wilk läggs på övriga märken, bl a kommer Tabberts modellprogram att revideras helt. Wilk läggs nerDäremot ser sig Knaus Tabbert Group tvingade att lägga ner husvagnsmärket Wilk. Modellåret 2014 blir det sista och en över 60 år lång epok går i graven. – Vi har vägt för- och nackdelar och haft otaliga och långa diskussioner om detta beslut. Vi kom fram till att våra resurser investeras mer effektivt i de övriga märkena i gruppen, säger Wolfgang Speck, ordförande i Knaus Tabbert Group. Märkena han syftar på är Knaus, Tabbert, T@b och Weinsberg. Wilkägare behöver inte oroa sig för service, reservdelar och garantier. Återförsäljarna och verkstäderna inom Knaus Tabbert Group kommer att fortsätta sina åtagande mot sina Wilk-kunder.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket