Concorde laddar upp inför 2016 med ett delvis nytt innehåll i sitt modellprogram. I serien Carver finns exempelvis bara en av fjolårets modeller kvar och alkovbilarna har fått en rejäl omgörning.
De i Sverige populära Carisma-modellerna har stylats om invändigt med bland annat högblanka vita luckor. Mest intressant för den svenska marknaden är kanske dock serien Charisma som den svenska generalagenten rönt stora framgångar med. En ny modell i den serien är 920G med drottningsäng och ett stort funktionellt garage.Även Credo får en ny modell med drottningsäng och stort badrum – 841M. ”Syskonet” heter 841L och har i stället en extra samvarodel med långsoffa. Sistnämnda finns även med bargrupp i stället för den som föredrar det.
Alla Charismabilar går nu att få med Concordes stylingpaket Centurion. Ökad konkurrens i segmentetConcorde var länge ”top-of-the-line” vad gäller husbilar byggda i Europa men konkurrensen i detta segment har ökat påtagligt under senare år. Det är säkert en av förklaringarna till att man stuvat om rejält i sin modellflora och delvis byter chassin.Exempelvis upphör man att bygga Cruiser på MAN-chassi och satsar mer på Iveco Daily, Iveco Eurocargo samt på de tyngre modellerna även Mercedes Atego som basfordon.Utseende och finish är viktigt, vilket avspeglas i att alla modeller nu går att få med Centurion Style-paket. Tonade fönster och träpersienner är bara några detaljer som ingår i det paketet. Till de nya modeller som lär bli intressant i Sverige hör den nya Liner Plus 890L där L:et står för långbäddar.
Charlotte Perrelli har turnerat runt i sommar i en Concorde.