– Det finns så mycket att se i Sverige!

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Intresset för resor och upplevelser är större än någonsin. Trenden är att allt fler väljer att semestra hemma i Sverige. – Camping är roligt, tryggt och enkelt, säger Unni Åström, vd för campingkedjan First Camp.

First Camp har 17 destinationer över hela landet. Här är en vacker vy från Luleå.

First Camp har 17 destinationer över hela landet. Här är en vacker vy från Luleå. Den svenska campingbranschen uppvisar goda resultat. Sedan 2012 pekar i princip alla kurvor uppåt, enligt statistik från SCB. De svenska campinganläggningarna har genomgått stora förändringar de senaste åren för att möta kraven från dagens gäster. First Camp är en av de ledande campingkedjorna i landet och har en aggressiv tillväxtplan.– Vi investerade 40 miljoner förra året och har kalkylerat för minst lika mycket under 2017. Avsikten är att dubblera vår storlek de kommande två åren, förklarar Unni Åström.Idag har företaget 17 destinationer, men före utgången av 2018 ska den siffran alltså vara runt 30. De senaste förvärven har varit den tyska kedjan Regenbogens anläggningar i Oknö och Åhus. First Camp har även tagit över en av Danmarks största campingar, Lakolk Strand Camping på ön Römö utanför Jyllands västkust.

Målet är att skapa campingar som ger en avkopplande semester och erbjuda ett aktivitetsutbud för alla åldrar.

Målet är att skapa campingar som ger en avkopplande semester och erbjuda ett aktivitetsutbud för alla åldrar. Hela familjenDet ökande intresset för camping har flera orsaker, tror Unni.– Dagens moderna fritidsfordon ger helt andra möjligheter att njuta av sin semester. Detta i kombination med campinganläggningar som erbjuder förstklassig service och massor av spännande aktiviteter gör camping till ett attraktivt semesteralternativ.First Camp lägger stor vikt vid aktiviteter för hela familjen, t ex Blix Barnklubb och lekplatser för de yngre och utomhusgym till de vuxna. En annan orsak till ökningen är att alltfler upptäckt hur mycket Sverige har att erbjuda som semesterland. – Jag, som själv kommer från Norge, kan häpna över det stora utbud av upplevelser Sverige har. Här finns oändligt mycket att se och göra året om.

First Camp lanserade nyligen sin app.

First Camp lanserade nyligen sin app. Ny appFirst Camp lanserade nyligen sin kundklubb First Club som app. Klubben har drygt 50 000 medlemmar. I appen kan användaren bl a boka campingplats, tältplats eller stuga, få information om destinationerna och se campingkartor. Men även få information om olika evenemang.– Upplevelser och sevärdheter som finns runt campingen är en stor del av semestern. Därför finns en funktion i appen som visar vad som händer runtom i landet, även utanför våra campingar, säger Gustaf Söderbaum, marknads- och försäljningschef på First Camp.

Unni Åström, vd First Camp.

Unni Åström, vd First Camp. FörenklaFirst Camp ligger i framkant med digitala lösningar för t ex bokning och betalning. – Fokus ligger på att förenkla för gästen och samtidigt frigöra resurser för att fortsätta öka kvalitetenpå våra campingar, säger Unni Åström.Målet är att skapa campingar som ger en avkopplande semester för hela familjen och erbjuda ett aktivitetsutbud för alla åldrar – oavsett om man bor i tält, stuga, husvagn eller husbil. Fakta First CampFirst Camp är Sveriges största kedja inom camping- och semesterbyar med 17 destinationer från Luleå i norr till Malmö i söder, ca 850 stugor, över 5500 tomter och fler än en miljon övernattningar varje år.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket