Kama Fritid lanserar nya varumärken

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Tillbehörsjätten Kama Fritid i Jönköping fortsätter att utveckla sitt sortiment. Inför säsongen 2019 lanseras bland annat det nya varumärket Royal Camping.

Jonas Tidqvist är vd på Kama Fritid.

Jonas Tidqvist är vd på Kama Fritid. Kama Fritids historia löper i princip parallellt med Kabe husvagnars. Men det dröjde till 1987 innan tillbehörsförsäljningen blev ett eget bolag. Idag är Kama Fritid ett begrepp inom campingtillbehör och en helhetsleverantör till husvagns- och husbilsåterförsäljare i Sverige. Kraftig tillväxt gjorde Kama trångbodda i lokalerna i Tenhult och sedan årsskiftet återfinns företaget på LogPoint South Sweden i Torsvik i Jönköping.– Här förfogar vi över 20 000 kvadratmeter lager och kontor. Vi har ett av Nordens bästa logistiklägen, strategiskt placerat mellan de nordiska huvudstäderna och med närhet till norra Europa, säger Jonas Tidqvist.

LogPoint South Sweden är strategiskt placerat. Inom en radie av 40 mil nås 80 procent av Sveriges befolkning.

LogPoint South Sweden är strategiskt placerat. Inom en radie av 40 mil nås 80 procent av Sveriges befolkning. ToppmoderntKama Fritid har nu ett toppmodernt lager med plats för 10 000 tillbehör anpassade för mobilt boende. Allt plock sker med Ipads och trådlösa streckkodsläsare. – Vi har tio lagerautomater som är vardera tio meter höga, fyllda med över 5 000 produkter, berättar Jonas.

I den nya utställningshallen finns bl a förtält och tillbehör från den danska samarbetspartnern Isabella.

I den nya utställningshallen finns bl a förtält och tillbehör från den danska samarbetspartnern Isabella. UtställningarDe nya lokalerna möjliggör även olika utställningar. Här finns bl a en stor utställning med förtält och tillbehör från den danska samarbetspartner Isabella. Även det ständigt växande sortimentet från varumärkena Wecamp och Gocamp har fått egna showrooms. – Vi visar även hur en Kama-butik hos våra återförsäljare ser ut. Under året kommer det att finnas över 112 Kamabutiker i Sverige, Norge och Finland. Kamas butikskoncept har utvecklats tillsammans med designers från inredningsleverantören Hestra.

Royal Camping är ett helt nytt sortiment av designade produkter.

Royal Camping är ett helt nytt sortiment av designade produkter. Nya varumärkenInför 2019 lanserar Kama Fritid helt nya varumärken. – Royal Camping är ett helt nytt sortiment av designade produkter som håller högsta kvalitet. Varumärket innehåller allt från champagnekylare och grillförkläden i skinn till bekväma stolar och fina inredningsdetaljer. Stilen är mer glamping än camping, säger Jonas Tidqvist.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket