Hobbys modellprogram har uppgraderats rejält och resultatet är bland annat livsstilsvagnen Beachy, familjevänliga Excellent Edition och lyxiga flaggskeppet Maxia.
Som Europas största husvagnstillverkare med över 50 års erfarenhet är Hobby känt för sitt breda modellutbud.
– I år erbjuder vi större valmöjligheter än någonsin med sju modellserier och 54 planlösningar, säger Håkan Jägmar, försäljningschef Hobby Sverige.
Hobby samarbetar numera med externa designers och ingenjörer, vilket har satt avtryck på modellerna såväl produktionstekniskt som utseendemässigt.
– Vi har nu modeller som tilltalar en bredare publik, inbegripet trendmedvetna campare och unga familjer. Samtidigt är intresset rekordstort för våra klassiska välbeprövade modeller, säger Håkan.
Årets mest iögonfallande nyhet är Beachy, ett nytt varumärke i Hobby-koncernen. En unik husvagn som är starkt inspirerad av vanlife-trenden och passar perfekt till fricamping. Trots sin okomplicerade konstruktion har Beachy det mesta som behövs – sittgrupp, säng, kök med värmeplatta och diskho, kylbox, praktisk förvaring och USB-uttag.
En annan nyhet är Excellent Edition som ersätter De Luxe Edition. Excellent Edition har en helt ny interiör – ljus, rymlig och sober – inriktad på stilmedvetna familjer. Interiören är påkostad och genomtänkt med bl a nya luckor och ny textil. Excellent Edition finns i sex planlösningar, varav fyra barnkammarvagnar.
Den nya toppserien heter Maxia och har ett exklusivt formspråk med skandinavisk känsla. Maxia är ett riktigt flaggskepp som finns i två planlösningar där 660 WQM utmärker sig med frontkök, panoramafönster och öppen planlösning.