Bergholm satte försäljningsrekord på Elmia

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Bergholm ökade sin försäljning på årets Elmiamässa med 51 procent, vilket gladde inte bara vd Lars Bergholm utan även Rädda Barnen som erhöll 1000 kronor för varje såld husvagn och husbil.

En av alla nyheter från Bergholm, Knaus Sun i 900 LEG, här demonstrerad av marknadschef Patrik Jonsson.

En av alla nyheter från Bergholm, Knaus Sun i 900 LEG, här demonstrerad av marknadschef Patrik Jonsson.Fotograf: Edel Puntonet Efter ett antal hektiska dagar på landets största fritidsmässa, ”Elmia Husvagn och Husbil” i Jönköping, var det en trött och lycklig delegation från Bergholm i Kristinehamn som återvände till Värmland efter den gångna helgen.Naturligtvis glada över att under fyra dagar ha sålt ett rekordstort antal husvagnar och husbilar i sitt 4 000 kvadratmeter stora området, det som de besökande inte nog kunde berömma för dess utformning, sin design, alla aktiviteter och inte minst charmiga säljare.– Vi ökade vår försäljning med 51 procent jämfört med i fjol, vilket givetvis känns oerhört bra. Många faktorer har – som vi ser det – spelat in, säger Lars Bergholm och fortsätter:– Sortimentet, bestående av 70 ekipage, är det starkaste någonsin. Från den billigaste husvagnen till den mest exklusiva husbilen. Sedan lade vi tillsammans med Zebraweb stor vikt vid att planera och skapa en monteryta som skulle kännas väldigt speciell för våra besökare och kunder. Det lyckades fullt ut och det var väldigt många som berömde oss för det snyggaste och fräschaste de sett i sådana här sammanhang. Sålde 124 fordonAtt ett hårt och framgångsrikt arbete ger resultat för en av landets största importörer av husvagnar och husbilar samt deras återförsäljare, är givetvis något som ger energi inför framtiden. Frågan är dock om inte något helt annat värmer mest så här i efterhand. Vart och ett av de 124 sålda ekipagen inbringade 1 000 kronor till Rädda Barnen.– Det var ett beslut vi tog i god tid inför årets mässa. Att totalt kunna räcka över 124 000 kronor till dem ger oss alla inblandade en varm och skön känsla i magen. Med tanke hur det ser ut i vår värld hoppas vi fler företag hakar på med samma upplägg, avslutar Lars.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket