Många förknippar LTC med främst stereo- och TV-apparater, men Helsingborgsföretaget har ett betydligt större sortiment än så. Nyligen lanseras dessutom två helt nya varumärken – Smart Living och Geosafe.
LTC är inne på sitt 31:a år som grossist inom 12- och 24-voltsprodukter anpassade för bl a camping, båt, bil och lastbil. LTC grundades 1984 och har idag fem anställda på kontoret i Helsingborg. Företaget har nischat in sig framför allt på 12-voltsprodukter. – Våra produkter är anpassade för tuffa miljöer som t ex camping och marina miljöer, berättar vd Johan Lejon. De flesta husvagns- och husbilsägare är välbekanta med varumärket LTC via deras stereo- och tv-apparater. Men produktportföljen är stor och består även av bl a backkameror, strömomvandlare, komradio, antenner och larm. Företaget har också agenturen för varumärket Snipe som tillverkar helautomatiska antenner för satellitmottagning.
LTC breddar produktportföljen och lanserar två nya varumärken; Geosafe och Smart Living. Premiär för två nya märkenPå Caravan Stockholm premiärvisade LTC två helt nya varumärken – Smart Living och Geosafe. – Smart Living är en ny serie prisvärda fritidsprodukter – till exempel bord, stolar, dammsugare och duschar – som vi tror kommer att tilltala campare, säger Johan. Geosafe är ett smart gps-larm som passar i bilen, båten, lastbilen, skotern eller att lägga i barnets jacka. Larmet använder sig både av GPS-sateliter och av GSM-nätet för att få fram positionen. – Larmet styrs via en app och kan kopplas till IR-detektor eller magnetbrytare. Vi har fått mycket god respons från presumtiva kunder, inte minst på vårt pris som ligger upp till 70 procent lägre än konkurrenterna, säger Johan Lejon.LTC:s produkter säljs via återförsäljare över hela landet – t e x butiker anslutna till Kama Fritid, Jula och Swedol – men konsumenter kan utforska produktutbudet i sin helhet på LTC:s hemsida.