Sveriges Fordonsverkstäders Förening och Bilvision erbjuder bilhandlare och bilverkstäder ny tjänst för högre kundtillfredsställelse och färre konflikter.
Bo Ericsson,vd på SFVF, Sveriges Fordonsverkstäders Förening.Fotograf: SFVF Nu lanseras en helt ny tjänst hos Bilvision med digitala blanketter som är integrerade med verkstadens och/eller bilhandlarens system. Det är känt sedan länge att det är oftast en bristande kommunikation som leder till konflikter mellan bilägaren och bilhandlaren/verkstaden.För att eliminera det, har SFVF ställt sin juridiska och tekniska kunskap till Bilvisions smarta digitala affärslösning för fordon i branschen.Bilvision släpper ett koppel av olika digitala avtal och blanketter som bör användas vid bilförsäljning eller köp av verkstadstjänster. Här är några exempel: Lånebilsavtal, däckförvaringsavtal, reklamationsblankett, skadekontroll, varudeklaration, köpekontrakt, köp av begagnad bil och avtal vid försäljning av bil för kunds räkning. Fakta Bilvision AB är idag den ledande informationsförmedlingstjänsten för dig i fordonsbranschen i Sverige.SFVF, Nordens största bilbranschförening, representerar över 2 100 seriösa medlemsföretag. Medlemmarna består av professionella service-, däck-, glas- och skadeverkstäder, bil-, husbil- och husvagnshandlare, rekondföretag för personbilar och lastbilar. SFVF samverkar med myndigheter, departement och organisationer på den svenska bileftermarknaden. De bevakar, informerar, är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och sina medlemsföretag.