CampingSverige.se

27.9.16

Av: Sandra Irengård
Dela
 

Ny tjänst för bilhandlare och bilverkstäder

Sveriges Fordonsverkstäders Förening och Bilvision erbjuder bilhandlare och bilverkstäder ny tjänst för högre kundtillfredsställelse och färre konflikter.

Bo Ericsson,vd på SFVF, Sveriges Fordonsverkstäders Förening.

Bo Ericsson,vd på SFVF, Sveriges Fordonsverkstäders Förening.
Fotograf: SFVF


Nu lanseras en helt ny tjänst hos Bilvision med digitala blanketter som är integrerade med verkstadens och/eller bilhandlarens system. Det är känt sedan länge att det är oftast en bristande kommunikation som leder till konflikter mellan bilägaren och bilhandlaren/verkstaden.

För att eliminera det, har SFVF ställt sin juridiska och tekniska kunskap till Bilvisions smarta digitala affärslösning för fordon i branschen.

Bilvision släpper ett koppel av olika digitala avtal och blanketter som bör användas vid bilförsäljning eller köp av verkstadstjänster. Här är några exempel: Lånebilsavtal, däckförvaringsavtal, reklamationsblankett, skadekontroll, varudeklaration, köpekontrakt, köp av begagnad bil och avtal vid försäljning av bil för kunds räkning.

Fakta

Bilvision AB är idag den ledande informationsförmedlingstjänsten för dig i fordonsbranschen i Sverige.

SFVF, Nordens största bilbranschförening, representerar över 2 100 seriösa medlemsföretag. Medlemmarna består av professionella service-, däck-, glas- och skadeverkstäder, bil-, husbil- och husvagnshandlare, rekondföretag för personbilar och lastbilar. SFVF samverkar med myndigheter, departement och organisationer på den svenska bileftermarknaden. De bevakar, informerar, är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och sina medlemsföretag.

Tumbo Husvagnar
Kama Fritid AB
Autohallen husbilar
Caravan Club of Sweden
Hobby Husvagnar
Dethleffs
  Glömt kod?
Campingsverige.se
Senaste nytt