Piteå ställde upp – 100 000 inom räckhåll

Efter en uppmaning från Nolia AB:s vd om att hjälpa till att passera 100 000 besökare kom ungefär en fjärdedel av Piteås befolkning till tisdagen på Stora Nolia. – Det är fantastiskt att se vilket engagemang som finns i Piteå för Stora Nolia. Nu har vi chansen att slå Umeås totala besökssiffra för förra årets mässa, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB som arrangerar mässan.

Tony Irving lockade, tillsammans med sina dansare, många till underhållningen på Stora Scenen.

Tony Irving lockade, tillsammans med sina dansare, många till underhållningen på Stora Scenen.

Tisdagen på Stora Nolia lockade 9 383 personer. Det är hela 2 057 personer fler än samma dag förra gången mässan gick i Piteå och 380 fler än samma dag under mässan i Umeå.– Engagemanget för Stora Nolia bland Pitebor är otroligt. Det visar också att när man i Piteå bestämt sig för att något ska göras, då händer det. Hittills har 45 157 personer besökt mässan och med dagens siffra kan slå den totala besökssiffran på 99 227 som Umeå hade i ifjol, säger Tommy Abrahamsson.Förutom ett enormt engagemang från ortsbefolkningen tror han att ett tydligt fokus på barn och ungdomar, mathantverk och smakupplevelsen Wine and beer tasting, samt stylingtorget.– Genom att ständigt utvecklas och förnyas hittar vi nya målgrupper. Tillsammans med en ökad tillgänglighet i och med barnpassning, ett hunddagis och samarbetet med Frösunda assistans, öppnar vi för att fler ska ha möjlighet att komma och uppleva mässan, säger Tommy Abrahamsson. FaktaStora Nolia är en nio dagar lång folkfest och Sveriges största besöksmässa med cirka 100 000 besökare och 800 utställande företag varje år. Under mässan omsätter besökarna cirka 400 miljoner kronor, vilket motsvarar 44 miljoner om dagen. I år hålls mässan i Piteå och öppnar 6 augusti. Vartannat år hålls mässan i Umeå.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket