Premiär för premiumkompaktklassen

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

Caravan Salon 2016: I Niesmann+Bischoff:s monter står Smove i rampljuset – och det av goda skäl.

Med Smove nås nya målgrupper.

Med Smove nås nya målgrupper. Düsseldorf/Polch, 26 augusti 2016 – I blickpunkten: Hall 14, monter A 05. På mässan i Düsseldorf har Niesmann+Bischoff sedan många år sin fasta plats – och så även detta år.Från 27 augusti till 4 september finns teamet från Polch på plats i den mer än 1 700 m² stora montern. Det är tid för Caravan Salon, och tiden är mogen för Smove.– Smove är resultatet av ett treårigt utvecklingsarbete där vi använt mycket av det som kännetecknar våra Liner-modeller i en halvintegrerad husbil, säger företagets vd Hubert Brandl och fortsätter:– Med Smove vill vi nå nya målgrupper, men vi vill också att våra kunder ska hitta nya användningsområden. Med Smove fortsätter vi också vår innovationsstrategi, både när det gäller inredning och utvändig design men också när det gäller teknik.

Gott om livsrum invändigt!

Gott om livsrum invändigt! För urban livsstil likväl som för långresorSmove – ett fordon med en yta på mellan 13 och 14 kvadratmeter.Trots kompakta mått är Smove ett fordon som – tack vare sin komfort och sina genomtänkta funktioner – passar bra för långresor, men samtidigt gör de kompakta måtten Smove till ett smidigt fordon som lämpar sig lika bra för utflykter i storstaden. Bio, restaurang, teater eller klubb – med en Smove parkerar man praktiskt taget utanför dörren.Att Smove passar perfekt för den urbana livsstilen kan alla besökare på den nio dagar långa mässan Caravan Salon i Düsseldorf själva konstatera.Niesmann+Bischoff erbjuder Smove med fyra olika planlösningar, av vilka två har konventionell sittgrupp och två har barsittgrupp. Förutom modellerna 7.4 B och 7.4 E med enkelsängar, finns också de halvmetern kortare versionerna 6.9 B och 6.9 Q med tvärställd dubbelsäng.        

Det har varit stor efterfrågan på Flair-modellen.

Det har varit stor efterfrågan på Flair-modellen. Kort och komfortabel: Ny Flair-planlösning med enkelsängar Att alltid vara öppen för kundernas önskningar, det gäller även för den nyaste, nionde planlösningen i den aktuella Flair-generationen.Stor efterfrågan har lett fram till modellen Flair 830 LE med två enkelsängar längst bak i bilen. Förutom den sedvanliga komforten – L-sittgrupp, stort duschutrymme och öppet tvättställ – finns här förvaringsmöjligheter under sängarna.Den nya Flair-modellen har kort bakre överhäng som, tack vare att  Iveco-chassiets axelavstånd ökats till 4,55 meter, vilket ger en kompakt och välbalanserad husbil.Med en totallängd på 8,3 meter, är nya 830 LE den kortaste modellen i den aktuella Flair-serien.

Interiör i Arto.

Interiör i Arto. Fyra Smove, fyra Arto och åtta Flair i monternFörutom de fyra Smove-versionerna och nya Flair 830 LE, finns på mässan i Düsseldorf ytterligare tre Flair-modeller till beskådande: 880 BE, 920 LF och 920 LE. Ur den andra framgångsrika modellserien presenteras totalt åtta Liner-modeller på Caravan Salon: Arto 72 L, 76 L, 76 E, 79 F, 79 E, 83 B, 88 F och 88 EK.    

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket