Kabe 2015: Classic – nu även som husbil

Denna artikel är importerad från CampingSveriges gamla webbplattform. Det innebär att text-formateringen inte är optimal, samt att vissa bilder har en lägre upplösning än vad som är önskvärt. Vi hoppas du har överseende med detta. Kolla gärna in våra senaste artiklar om camping.

På husbilssidan har det, enligt Kabe, efterfrågats en rejäl och prisvärd motsvarighet till Classic‐husvagnen. Därför breddar nu tillverkaren utbudet och inför även en Classic‐modell i Travel Master-serien.

Den är 20 cm smalare men har ändå bra med utrymme och ett lägre pris. TM 740 heter den första Classic-bilen och som har enkelbäddar med ett badrum bakom som går längs med hela bredden på bilen.

Den är 20 cm smalare men har ändå bra med utrymme och ett lägre pris. TM 740 heter den första Classic-bilen och som har enkelbäddar med ett badrum bakom som går längs med hela bredden på bilen. Travel Master Classic är en instegsmodell, vilket innebär lite färre tillval och en något kortare utrustningslista. ‐ Nya Classic TM 740 är en smidig och flexibel husbil. Den är 230 centimeter bred, till skillnad från Kabes övriga halvintegrerade husbilar som numera har en bredd på 250 centimeter. I samband med att Classic införs plockar vi bort 700‐modellen ur Travel Master‐programmet, berättar Jonas Svensson, utvecklingschef på Kabe.En annan förändring i Kabes halvintegrerade utbud är att ”gamla” Travel Master 740 förlängs och blir ny 780‐modell. Samma förändring sker i crossover‐utförandet, med nedsänkbar dubbelsäng. 2015 kompletteras utbudet med ytterligare en crossover, en fullvuxen x880. Alla modeller i 780 och 880‐serien har bredden på 250 centimeter bred – något som Kabe är ensamma om på marknaden.

Den nya manöverpanelen, som

Kabe har utvecklat tillsammans med Dometic, styrs via en pekskärm och övervakar alla funktioner i husbilen.

Den nya manöverpanelen, som

Kabe har utvecklat tillsammans med Dometic, styrs via en pekskärm och övervakar alla funktioner i husbilen. Rullande hemKabes helintegrerade husbilar är i dag Sveriges mest sålda. Här finns det mesta man kan önska sig i form av komfort och teknisk innovation.‐ Ett rullande hem, helt enkelt, med stora utrymmen och härlig rymd. Dessutom är de helintegrerade bilarna otroligt behagliga att köra, påpekar designchef Maud Blomqvist.Den nya manöverpanelen, som Kabe har utvecklat tillsammans med Dometic, styr och övervakar allt i husbilen. Systemet bygger på samma principer som dagens datorstyrda elsystem i personbilar där systemet kommunicerar med och styr de olika enheterna i fordonet.

Nya Travel Master 780 är en förlängd version av den tidigare 740-modellen. Här ses den i crossover-utförande med taksäng fram.

Nya Travel Master 780 är en förlängd version av den tidigare 740-modellen. Här ses den i crossover-utförande med taksäng fram. Alla funktioner på ett ställeFrån manöverpanelen kan man övervaka alla funktioner i fordonet och man slipper ha flera olika paneler att kontrollera och manövrera. Med användarvänligheten i fokus har panelen designats för att vara enkel att använda genom en överskådlig touchdisplay med symboler. Därigenom har man all information och styrning samlat på ett ställe. Från panelen kan man utläsa aktuell statusinformation som färskvattennivå, gråvattennivå och batterikapacitet samt styra AC, värmepanna eller temperatur. Man kan styra valda tillbehör som till exempel cityvatten eller värme i framrutan. Systemet har även flera larmfunktioner som påminner om när det är dags att göra service eller om någon säkring har lösts ut. Från panelen kan man också styra all belysning i husbilen och aktivera nattbelysningen. Manöverpanelen och elsystemet är baserat på CIB‐tekniken (Caravan Industri Bus) som är den nya standarden inom husvagns- och husbilsindustrin.

Allt för lyckad matlagning i campingmiljö
- recept, filmer, tips och inspiration!

Se alla avsnitt
© 2024 CampingSverige.se
Webbplatsen är byggd av Pixelbruket