CampingSverige.se

Husbil
Forum - Husbil - Hobby 600 -86,87 bensin
Användare
Osvaldo
Skrivet: 2005-07-07 00:50:55

Hobby 600 -86,87 bensin

Hej:
Kan någon ger mig lite information om Hobby 600 -86-87 (bensin). Tänker köpa en begagnat exemplar och vill veta för och nackdelar samt vad ska jag titta mer noga. Finns det nån hemsida där det finns information om den modellen? Hur är det med bensin förbrukning? Tack på förhand. Osvaldo
Svar
Zlatko Schneberger
Skrivet: 2005-07-07 09:44:02
Hej
Har kompisen som hade Hobby (bensin)och han var nöjd med.Förbrukning låg på cirka1.1 enligt honom och det måste va godkänd tycker jag.Dom bilarna är ganska fina men jag tycker att dom har en nackdel.Köksbänken är för låg,man får ont i rygen ner man lagar mat och ändå är jag inte lång!
Mvh
Livar
Skrivet: 2005-07-07 14:23:26
Min første bobil var en 86 modell med Fiat bensinmotor. Nå er den heldigvis solgt.(2001) Jeg opplevde et bensinforbruk opp mot 6 km/l. ved hurtig kjøring. Etter hvert ble også gearkassen veldig vanskelig å bruke - tung og treg. Så min anbefaling er at når bobilene blir så gamle så bør man være veldig varsom. Bilen min var en alkovebil, men førerhusets dører og området omkring frontvinduet rustet mye. Men, er prisen tilstrekkelig lav, så er det jo en måte å starte bobilfeberen på.
För att besvara detta inlägg måste du vara inloggad
Logga in  |  Upprätta ny användare
Tumbo Husvagnar
Kama Fritid AB
Autohallen husbilar
Caravan Club of Sweden
Dethleffs
  Glömt kod?
Campingsverige.se
Senaste nytt